RS SE Paul’s Guitar Review

RS SE Paul’s Guitar, přehráno přes Fractal AX8 přímo do Pro Tools, přes Universal Audio Apollo Twin Duo.
První segment je patch „Plexi Crunch“ na AX8, hraný nejprve na můstkovém snímači kytary v režimu plného humbuckeru, poté přepnutý na krkový snímač. Následující jangové segmenty jsou do okrajového patche „Boutique DC30“, a to následovně: bridge plný humbucking, pak split-coil; krk plný humbucking, pak split-coil; oba snímače dohromady v režimu split-coil; pak zakončeno rychlým spuštěním s bridge snímačem opět v režimu plného humbuckingu.

Hodnocení

Klady:
Snadný pocit ze hry. Bohaté, všestranné tóny. Na svou cenovou kategorii hraje nad očekávání dobře.
Zápory:
Někomu mohou snímače připadat příliš horké. Tlačítka ladičky působí poklesle.
Street:
$999

Kytara PRS SE Paul’s
prsguitars.com

Tóny:

Hratelnost:

Konstrukce/Design:

Cena:

Dovážené kytary SE značky PRS byly vždy postaveny na velmi vysoké úrovni. A skutečnost, že marylandská firma nyní svěřuje svému indonéskému závodu stavbu věrného a cenově dostupného provedení „Paulovy kytary“ – nástroje postaveného tak, aby odrážel souhrn zkušeností a vyvíjejících se osobních preferencí zakladatele Paula Reeda Smithe – vypovídá mnohé o důvěře firmy ve svého výrobního partnera. To, že výsledek dosahuje takové úrovně výkonu a kvality – a to vše za cenu nižší než 1 000 dolarů – by si v době, kdy společnost zakládala obchod, dokázal představit asi jen málokdo.

Super Student Edition
Základy designu kytary SE Paul’s Guitar budou povědomé každému, kdo jen vzdáleně zná archetypální modely PRS: masivní mahagonové tělo (v tomto případě čtyřdílné) je zakončeno vysoce fládrovanou, vyřezávanou javorovou kaplí s povrchovou úpravou ve svůdném vintage jantaru, to vše vybroušené do charakteristického tvaru PRS. Lepený mahagonový krk má mohutnou patku, zatímco nevázaný palisandrový hmatník je vybaven působivou ptačí intarzií z abalonu. Dvaadvacet jumbo pražců je dokonale upraveno a vyleštěno jak na korunce, tak na koncích, a dopředu směřující hrany ořechu ze směsi syntetiky a bronzu jsou bez ostrých rohů, což tuto kytaru odlišuje od mnoha cenově dostupných dovozů. 25″ menzura kytary a 10″ rádius hmatníku jsou také docela běžné specifikace PRS, stejně jako tvar krku Wide Fat, což je zaoblený, ergonomický „C“ profil, který pohodlně sedí v ruce a měří někde těsně na straně štíhlého výřezu Les Paula z roku ’59. Šířka ořechu je tradičních 1 11/16″.

K tělu je mosaznými čepy připevněn chytrý a účinný jednodílný kompenzovaný hliníkový můstek Stoptail od PRS, zatímco ladicí mechaniky typu Kluson s poměrně lehkými plastovými knoflíky představují jednu z mála zjevných hardwarových redukcí na SE. Basový a výškový humbucker PRS TCI „S“ jsou údajně vinuté podle vintage specifikací, i když jejich odpor 11k ohmů se zdá být teplejší než to, co by většina považovala za „vintage“. Žhavější specifikace nicméně umožňují to, co PRS nazývá „true single-coil split“ prostřednictvím jednotlivých minipřepínačů, což přináší přibližný výstup vintage vinutého snímače Stratocaster. Sada ovládacích prvků je jednoduchá: jeden ovladač hlasitosti a tónové clony a třípolohový přepínač.

Humbuckery přinášejí onen Les Paulovský zvuk, který je typický pro mnoho PRS.

Plný, známý zvuk
Při zapojení do sítě poskytoval SE Paul známý, snadný pocit skvělých PRS a živou, zvonivou kvalitu, kterou můžete slyšet i bez zesilovače. Zesílený přes hlavu Friedman Small Box a 2×12, Mesa/Boogie Mark Five: 35 s kabinou 1×12 a Fractal AX8 do reproboxu velikosti zkušebny, SE vyloudil tóny, při kterých by se každý, kdo zná model PRS Core, cítil jako doma.

Skvělé kytary PRS mají tendenci nutit vás hrát a hrát, místo aby vás nutily zastavit se a přemýšlet, jak to všechno funguje. Tato SE je podobně půvabná a intuitivní, láká mě k riffování indie-rockových kaštanů, chraplavého americana-twangu a rozněžnělých bluesových vyhrávek, aniž bych se zastavoval nad tím, že ovládám neznámý nástroj. Humbuckery mají ten Les Paulovský zvuk typický pro mnoho PRSů, který funguje stejně dobře pro klasický rock, grunge i současný indie a pop. Snímače rozhodně působí žhavě, ale i v režimu humbuckerů jsou schopny skvělé čistoty a jiskry a single-coil tóny jsou mimořádně působivé. S možností děleného přepínání je Paul SE pozoruhodně všestrannou kytarou.

Verdikt
Nikoho nepřekvapí dobře postavená, hladce hrající kytara PRS – a to ani v podobě SE. Ale úroveň kvality a konzistence, která se zde nabízí za pohodový tisíc, je přesto pozoruhodná. Dovozní verze Paulovy kytary přináší velkou porci vzhledu, jaký dostanete od špičkové PRS, a díky zvuku a hratelnosti působí mnohem dražší, než je. To je výkon hodný pochvaly a předpokládáme, že pan Smith na něj pohlíží se značným uspokojením.

Podívejte se na první pohled:

.