Spock a Uhura na novém Vulkánu ve Star Trek: Boldly Go #9 – recenze a pětistránkový náhled

Recenze: Star Trek Boldly Go #9
Vydavatel: Star Trek, s.r.o: Vydavatel: IDW Publishing
Napsal: Bark Star Treck: Star Treck: Bark Star! Mike Johnson a Ryan Parrott
Kresba: Tony Shasteen a barvy: JD Mettler

Tento měsíc se do kelvinského světa po krátké přestávce vrací komiksový veterán Tony Shasteen, který nakreslil velmi očekávaný komiks k filmu Star Trek: Discovery.

Obálka: George Caltsoudas

Po neuspokojivém závěru dvoudílné série „Vražda v Babelu“ z minulého měsíce pracují autoři Mike Johnson a Ryan Parrott v této sérii opět na plné obrátky. Spock a Uhura jsou zpátky na Novém Vulkánu a každý z nich pokračuje ve své práci na obnově Vulkánské vědecké akademie, respektive na výuce pozemské historie a kultury.

Na tomto čísle se mi líbí, že pumpujeme o přestávku akci a věnujeme se starému dobrému Star Treku s postavami. Sarek, který přišel o ženu, rodinu a domovskou planetu, si zvyká na roli vdovce a svobodného otce v cizím novém světě. Ať už je to nelogické nebo ne – musí mu být smutno. A to natolik, že pronese zdánlivě bezděčnou poznámku o tom, že doufá, že se Uhuře bude na této planetě jako na novém domově líbit. Tato poznámka, zjevně narážející na manželství, jde zcela mimo Spockovu hlavu a je na Uhuře, aby mu ji vysvětlila. To, co následuje, je první ze dvou (ano, dvou) nejtrapnějších, to jest vulkanských žádostí o ruku všech dob.

Tak romantické

Když Uhura uvažuje o svém životě na Novém Vulkánu, Spock objevil nový radioaktivní izotop, díky němuž by planeta byla soběstačná, a tudíž by už nebyla pod přímým dohledem Federace. Nachází se více než 300 metrů pod povrchem a bylo by zapotřebí obrovského vrtáku, jen aby se k němu dostal. Pokud to zní příliš dobře, než aby to byla pravda, pravděpodobně to tak je. Řekněme, že Vulkánci nemají moc štěstí na velké vrty jakéhokoli druhu. Poté, co se dozvíme vítané novinky o stavbě nové Enterprise-A, začne Uhura zažívat vize od původních druhů planety, které ji před vrtáním varují.

Znovu s vrtáním

Komiksy IDW jsou nejlepší, když se nemusí spoléhat na předělávání epizody TOS (viz výše zmíněná „Vražda v Babelu“). Johnson a Parrott mohou svobodně vyprávět svůj vlastní příběh a prostě to funguje. Tony Shasteen je zde v nejlepší formě. Výměna mezi Spockem a Uhurou, když diskutují o možnosti „manželství“, je vynikající a chvílemi nejen vidíte podoby Zoe Saldany a Zacharyho Quinta, ale cítíte i jejich výkony. Tento díl se mi moc líbil a vřele ho doporučuji.

Není to náhodou Takeiho hláška? Star Trek Boldly Go #9

Klikněte na náhledy pro zvětšení

K dostání ve středu

Star Trek Boldly Go #9 se objeví v komiksových obchodech ve středu 21. června a prodává se za 3,99 USD. Můžete si jej také předobjednat u TFAW se slevou. Objednat si můžete také variantní obálku od Arianny Florean nebo fotografickou obálku.

A pokud to chcete dohnat, 25. července vyjde trade paperback kolekce Star Trek: Odvážně vpřed (svazek 1, soubor čísel #1-#6) za maloobchodní cenu 19,99 USD. Na Amazonu si ji můžete předobjednat se slevou 33 %.

Na TFAW.com najdete komiksy, hračky, sošky a sběratelské předměty ze světa Star Treku!

Sledujte všechny nejnovější inkoustové Star Treky v kategorii komiksů na TrekMovie.