TS Entertainment ger ett officiellt uttalande om stämningsansökan från SONAMOOs Nahyun och Sumin

, Author

TS Entertainment har släppt ett officiellt uttalande om SONAMOOs Nahyun och Sumin, som nyligen lämnade in en stämningsansökan mot agenturen för att få bekräftat att deras kontrakt inte existerar. TS uttryckte att de skulle vidta rättsliga åtgärder mot de två medlemmarna och avslöjade att SONAMOO skulle fortsätta som en grupp med fem medlemmar.

Här är hela uttalandet från TS Entertainment:

Hej, det här är TS Entertainment.

Detta är vårt officiella uttalande angående SONAMOO.

I augusti förra året lämnade SONAMOOs Nahyun och Sumin in en stämningsansökan för att bekräfta att deras kontrakt inte existerar.

Tidigare i år skickade de oss en innehållscertifiering angående uppsägning av kontrakt. De hade tränat utan problem fram till dagen innan dokumenten kom, men efter det bröt de plötsligt kontakten, även med sina kollegor.

De två medlemmarnas oväntade agerande påverkade i hög grad resten av medlemmarna, som ville skydda gruppen. Deras handlingar skadade gruppens promotion som helhet och påverkade gruppens albumsläpp, tidtabeller och evenemang.

Efter ingående diskussioner med de kvarvarande medlemmarna och medlemmarnas föräldrar om hur vi ska gå vidare har vi beslutat att SONAMOO kommer att fortsätta som en grupp med fem medlemmar.

För övrigt kommer vi att vidta rättsliga åtgärder mot de två medlemmar som har orsakat dessa problem med sina ensidiga beslut.

Vi ber om ursäkt för att ha orsakat oro hos alla som älskar våra artister, och vi kommer att ge vårt fulla stöd så att de återstående SONAMOO-medlemmarna kan fortsätta med kampanjer.

Tack.